Istenben hinni

Jézus: "Ha valaki énutánam akar jönni, tagadja meg magát, vegye fel NAPONKÉNT a keresztjét, és kövessen engem! Mert aki meg akarja menteni az életét, elveszti, aki pedig elveszti az életét énértem, megmenti azt." (Luk 9:23, 24)

Egy elgondolás rabjai - 16. fejezet

2015. március 14. 14:01 - 7475 (törölt)

Miről is szól Jehova Tanújának lenni - a magam példája alapján:

Az ember él bele a világba, az iskolában vagy az életben, mások által az evolúcióval, a felvilágosodás korával, az Istentől függetlenített tudomány fejlődésének kihangsúlyozásával ateistává butítottként. Persze azért érzi az emberünk (jelen esetben én), hogy van itt valami több, mert túl végtelen a végtelen világűr, túl csodálatos a Föld, túl rövid az élet  - ahhoz, hogy igaz legyen, hogy csak ennyi.

Kutakodik. Na nem nagyon, és nem is mindig, mert még azt sem fogja fel, hogy van-e értelme, jut-e eredményre, ha jut is eredményre, kell-e neki az, amire rátalál. Évtizedek alatt a keresés eredménye: NULLA (csoportosan és egyénileg is).

Aztán amikor már nem keresi, rátalál. 30 éves. Érdekes, hogy akik nem beleszülettek, a legnagyobb számban kb harmincéves koruk körül (jézusi kor) tér meg az ember gyermeke. Én igazából 30 éves kortól számítanék felnőttnek egy embert, mert akkorra érik meg, nő fel igazán. (Az, hogy fiatalabb, akár tizenéves emberek is tudnak leadni nagyobb teljesítményt, akár szellemileg, akár fizikailag, az nem azt jelenti, hogy érett személyről van szó!)

És most jönne a lényeg: Beszélnek neki, (Többnyire) ketten. Sokat. Az emberünk hallgat, ódzkodik.  Érzi, hogy megtalálta (megtalált valamit), de az igazság elfogadása azzal jár, hogy felülírja, átértékelje a múltját és a jelenét, aminek az eredményeként az jön ki: BŰNÖS! Kérdem én: Mégis kinek tetszik ez? Odajönnek idegen emberek, és egy könyvből szembesítenek a bűneimmel, miközben én addig jó embernek tartottam magam. Ez az első vízválasztó!

Én túlléptem rajta. "Oké, bűnös vagyok, elszúrtam, sokszor, sokféleképpen. De nézzük meg  a továbbiakat. És megnéztük. És mit láttam, mit láttattak meg velem? Csak ami körül vesz - a világban, a múltban, a jelenben, a múlt és a jelen függvényében a jövőben. Nem feltétlenül tetszik, elfogadom, mert logikus, és mert ha máshoz nem is mindig, de önmagammal szemben becsületes vagyok - vagyis, ha tetszik, ha nem ez van, ezt kell elfogadni, ezt KELL megszeretni.

Végül megszerettem. Ezután mi is van, mi is vár egy Jehova Tanújaként alámerítkezett emberre?

Továbbra is olvassa a Bibliát folyamatában (minden újraolvasás, új élmény, új felfedezés!), és tanulmányozza részleteiben (saját kíváncsiság, az egész világon egységes tanulmányozási szisztéma, aminek az eredmény az együtt haladás, a 'gyengék' felzárkóztatása, az 'erősek' visszafogása - mert mindennél, mindenkinél fontosabb az együtt, az egység!), rendszeresen imádkozik/beszélget Istennel, eljár a gyülekezetbe (ahol Jézus, és Jézuson keresztül Isten jelen van; ahol egy személy a jelenlétével, a hozzászólásával erősíti, bátorítja, támogatja, szereti a szellemi testvéreit), és végül eljár a szolgálatba, ahol a legeslegjobbat teheti az embertársaiért: igazi hitet, igazi reményt, igazi szeretetet adhat nekik - és ezzel nem tesz mást, csak ami a dolga: Jézus kérését teljesíti (Mt 28:19, 20).

Ezen kívül becsületesen (hellyel-közzel - mert azért ne feledjük, mindenki bűnös, még az Istent jól ismerő is!) tanul, dolgozik, családtagként viselkedik (férfiként, nőként, gyerekként - kinek mi jutott), kikapcsolódik, pihen.

Dióhéjban ennyi Jehova Tanújának lenni a mindennapokban.

 

Aztán jönnek emberek, akiknek semmi nem tetszik, akik semmit nem értenek, akik semmiben nem hisznek (csak a magukéban), és próbálják elvenni másoktól, azt a kis valamit, amire rátaláltak. Mondják egyfolytában, hogy JT így, meg JT úgy, de valahogy az igazságról sosem beszélnek. Pont ők mondják, hogy ne tedd ezt, ne tedd azt, de azt már nem mondják, hogy mit tegyél. Példa: Haladsz az Úton. Erre oda jönnek mások és lerángatnak az útról, de nem csak lerángatnak, hanem szakadékba is löknek.

Szerinted mennyire érdekled azt az embert, aki azon dolgozik éjt nappallá téve, hogy meg se találd, vagy ha megtaláltad, hagyd el Isten népét? Csak addig, amíg nem találod meg, vagy ha megtaláltad, elhagyod!!!! Utána nem foglalkozik veled, nem mutat utat, nem ad neked semmit, sem magából, sem a Bibliából. Egy válasza van csak: Old meg magad, keress, kutass, olvass ("De ember, mégis mit, hol, miért olvassak, és miért tudná jobban a 120. senki, mint a 119. senki? Mégis mi alapján döntsek jó és rossz között?"), mert ez egyéni felelősség - végső soron nekik mindegy mit csinálsz, CSAK NE LEGYÉL JEHOVA TANÚJA.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://7475.blog.hu/api/trackback/id/tr27268153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Catharine 2015.03.15. 01:01:58

Szia.

Ne haragudj, de egy dologban nem értek egyet. Az nem igaz, hogy a legfontosabb az egység. Igaz, hogy nagy jelentőséget tulajdonítanak neki, de azok, akik támadják ezt a vallást, azok még nagyobbat, mint a Tanúk :D De ennek érdekében nem húznak vissza senkit a fejlődésben. Gondolj bele, ha így lenne, nem lennének vének a gyülekezetben, mindenki csak annyira ismerné a Bibliát, mint a másik. Ez nem egy börtön, ahol ha nem ugyanazzal a lábbal lépsz, akkor félhetsz is az őröktől. Ez pont az a hely, hogy ha nem megy, nem baj, segítünk :) Legalábbis én ezt tapasztaltam eddig :) De azokról, akik támadnak, teljesen igazad van, egyet értek :)

Elnézést, hogy hosszúra nyúlik a komment, de még egy dolog: nem szabad hagyni, hogy valaki elvegye azt, amit te már megtaláltál. Mindig meg kell ismerni azt a valakit és akkor rájössz az indítékaira is. Utána már egyszerű rátalálnod a saját utadra, mint az egyszer egy :D

7475 (törölt) 2015.03.15. 05:05:16

@Catharine:

Teljesen jogos az észrevétel.
Sajnos nem mindig fogalmazok pontosan, mert az érzelmeim elég komolyan meghatározzák a tudatom, és ez az írásaimra is kihatással van (nem mindig, de sokszor).
Hogy ez szerencsés, vagy nem szerencsés nem tudom, de én már csak ilyen vagyok.

Az egység fontosságát továbbra is állítom, mert a Bibliában is ki van hangsúlyozva.
(megjegyzés: Bár sokszor nem írok bibliaverset, de alapvetően a Bibliára alapozok mindent, ugyanis már összeállt számomra az egységes kép. Persze hirtelen meg tudnának fogni nevekkel, évszámokkal, de a lényeg, hogy kik vagyunk, honnan jöttünk, hová tartunk, Isten milyen módon volt, van, lesz jelen az életünkben, az teljes mértékben meg van.)
Szóval az egységről. Most pl csak bibliaverseket idézek magyarázat nélkül, bízva abban, hogy meglátod bennük az egység fontosságát. Természetesen, mint mindig, most is Jézus a követendő példa:

"Azon a napon megtudjátok, hogy én egységben vagyok az én Atyámmal, ti pedig egységben vagytok velem, és én egységben vagyok veletek." (Jn 14:20)

"hogy mindnyájan egyek legyenek, mint ahogy te, Atyám, egységben vagy velem, és én egységben vagyok veled, hogy ők is egységben legyenek velünk, ... hogy egyek legyenek, mint ahogy mi is egyek vagyunk.
!!! Én velük egységben, te pedig velem egységben, hogy tökéletesen eggyé váljanak" !!!
(Jn 17:21, 22b, 23)

"Amit tehát láttunk és hallottunk, azt hirdetjük nektek is, hogy nektek is közösségetek legyen velünk: a mi közösségünk pedig közösség az Atyával és az ő Fiával, Jézus Krisztussal." (1Jn 1:3)

A másik:

"Buzdítalak pedig titeket, testvérek, Jézus Krisztus, a mi Urunk neve által, hogy mindnyájan egyetértésben beszéljetek, és ne legyenek köztetek meghasonlások, hanem legyetek teljesen egységesek ugyanabban a gondolkodásban és ugyanabban a felfogásban." (1Kor 1:10)
- Igazából erre gondoltam, amikor az együtt haladásról írtam, vagyis nem a tudásbeli különbségre, hisz nem a tudás mennyisége határozza meg egy ember hitének milyenségét, erősségét.
Egyénileg mindenki úgy tanulmányoz, ahogy akar, és oda fejlődik, ahová akar, de fontos az együtt haladás, az együtt gondolkodás is, azt pedig a kiadványok, a szolgálati összejövetelek, és az Őrtorony-tanulmányozások biztosítják világszerte.

Remélem most jobban sikerült leírni, hogy mire is gondoltam :)

Egyáltalán nem volt hosszú a kommented. Nekem párszor már sikerült olyan hosszút írni, hogy végül kevésnek bizonyult az ötezer karakter.

Catharine 2015.03.15. 13:09:59

@7475:szia :)
Igen, îgy màr értem, mire gondolsz, köszönöm, főleg az utolsó vers segîtett. Ilyen megvilàgîtàsbôl igazad van :)

Eastern Magister लामा 2017.03.01. 22:52:17

''Odajönnek idegen emberek, és egy könyvből szembesítenek a bűneimmel, miközben én addig jó embernek tartottam magam.''
Engem az öröklött bűnnel tudtak csak szembesíteni. Világiként, érdeklődőként, tanúként és most, hogy elkülönült vagyok, mindig ugyanúgy éltem, élek. Mindig a jóra törekedtem. Szeretem az embereket. Szándékosan nem tudnék ártani senkinek. Semmi káros szenvedélyem nincs. Akik ismernek jó embernek tartanak. Most akkor mi van? Szent ember lennék? Netán ez jelentené az egységet a Teremtővel és Jézussal?
süti beállítások módosítása